dijous, 23 d’agost del 2012

Tinc un fill angles o català?

Veient com dia a dia el baby va avançant en l'aprenentage de noves paraules, jo em pregunto tot sovint si tinc un fill angles o català?
Penso que es molt positiu per ell que estigui creixent en un entorn trilingüe, on te el català, el castellà i l'angles molt a l'abast, però de les poques paraules que diu el baby, me n'adono que moltes son en angles perquè imita als seus companys de guarderia. Si el baby te gana diu "more", si vol que vinguis diu "come", quan aplaudeix diu "clap", el xumet es el "dummy".
Fins ara tot això em feia molt contenta i em sentia molt orgullosa del meu petit geni, però ahir quan vaig anar a buscar- lo a la guarde, em va començar a cridar "mummy", en lloc de "mama" i no vaig poder evitar sentir una fiblada al cor.... Ja se que es una xorrada i que ara està aprenent i que m'acabara dient de la manera que vulgui, però collons, que jo soc la MAMA! 

9 comentaris:

onavis ha dit...

Ahir quan llegia el post de les paraules, em vas fer pensar amb això de l'idioma i en quin seria el que utilitzaria més el baby.
Tindrà moltes avantatges que sigui trilingue, ja ens aniràs explicant!

Però clar, la "mama" és la mama!!

cira ha dit...

Ostres, en l'altre post ja em va sorprendre que tingués tantes paraules de la guarde! La meva sobretot diu coses en català i mira que allà ningú en parla! És ara que comença a dir coses en euskera, tot just. Realment cada nen és un món.

conxi ha dit...

Qué bó el final!!! No diuen que els nens amb moltes llengües triguen més a començar a parlar?

Esther ha dit...

Ains, crec que a mi em passaria el mateix... però segur que d'aqui ben poc ja té menys embolic i tornes a ser la mama :)

Saps? En Biel sempre diu "es mioooo" quan a casa ningú parla castellà. Coses de la guarde!

Anònim ha dit...

Jajaja!!! la mama és la mama, si!! i tu acabaràs sent la mama, ni ho dubtis!! Tot té un procés ;)
Trobo que és molt positiu que sigui trilingüe, no fa falta que ho digui que tots ho sabem, oi? :)

Mamaaaaine ha dit...

A vegades tenen unes sortides què ... La meva li ha donat per dir-li al meu pare que estima molt al meu sogre. Imagina't!!! Però tranquila que com han dit les altres li estàs fent un regal magnific.

Mirashka ha dit...

ui, les meves ara juguen en castellà i no les treus d'aquí.

Anònim ha dit...

T'entenc completament! La meva petita també té una meitat anglesa. A vegades m'en deixa anar alguna que no sé com reaccionar.
Come here, mama
More teta, please
i un llarg etc.....
Però a la fi i al cap molt millor per a ella!!!
by marta

Unknown ha dit...

Interesting comments !! I know how you feel. I´m English and live here in Barcelona with my (very) Catalan husband. My daughter now 4 never went to nursey I was a SAHM and yet her first words were in Català. For a couple of years she never spoke any English to Mummy (she says Mama and I correct her !!). When we travel to the UK she speaks great English with all my family and is just starting to speak more with me too !! hurray i was getting worried. és una bona preguntar ¨tinc una a filla anglesa or catalana ?¨
check out my blog mummytincgana.blogspot.com i´m sure you have some "interesting" comments about what your child eats in England?
Faye